Starania powiatu kwidzyńskiego o budowę obwodnicy miasta nie ustają
Inicjatywa samorządu powiatowego w Kwidzynie, polegająca na dążeniu do uzyskania na szczeblu centralnym zgody na realizację projektu obwodnicy drogowej dla miasta, jest nieustannie podejmowana. Istnieje już początkowy plan tego drogowego obejścia, jednak mieszkańcy Dolnego Powiśla nadal muszą korzystać z tzw. małej obwodnicy miejskiej. Intensyfikacja ruchu samochodowego na drodze krajowej nr 55 sprawia, że przemierzanie miasta jest procesem czasochłonnym.
Założenia do budowy obwodnicy drogowej Kwidzyna zostały przygotowane około 20 lat temu. Dotyczy one drogi krajowej o numerze 55, która jest główną arterią tranzytową w kierunku północ-południe. Chociaż trasa tej drogi biegnie przez obszar miasta, omija centrum (przechodzi po stronie wschodniej linii kolejowej, która przecina Kwidzyn, zaś centrum znajduje się od zachodniej strony torów), to zostało zbudowane kilka rond zapewniających płynność ruchu. Jednakże w godzinach szczytu komunikacyjnego przemieszczanie się przez Kwidzyn staje się znacznie utrudnione.
Pierwotna koncepcja obwodnicy drogowej przewidywała objazd miasta od strony wschodniej, a jej początek i koniec miały być zlokalizowane odpowiednio w Baldram na północy i Bądkach na południe od miasta. Plan z 2004 roku zakładał budowę trzech węzłów komunikacyjnych: w miejscowości Baldram, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką prowadzącą do Prabut oraz w Bądkach. Przewidziano, że obwodnica będzie miała długość 8,5 km.